Er logeerde hier tot voor kort een Dell-server van vanDuijn (die overigens zijn log eens moet fixen, goedver de goedver). Er waren Plannen voor de server, maar die gingen uiteindelijk niet door, en ach, zo'n server eet verder geen noemenswaardige hoeveelheden brood en zolang-ie niet aanstond viel het met de geluidsoverlast ook best mee.
Maar vanDuijn vertelde op een dag dat er toch heus Plannen waren, en of de server wellicht zijn kant op kon komen. Dat kon, natuurlijk, maar het Hoe was een beetje een punt aangezien Casa vanDuijn en de Roeleveld Residentie ongeveer 220km van elkaar verwijderd zijn. Dat fiets je dus niet even.
"Bel maar een koeriertje ofzo," sprak vanDuijn me telefonisch toe. En zo geschiedde het. Als eerste UPS. UPS zei dat ze dit formaat pakket (half metertje bij zeventig centimeters) niet aannamen, goedenmiddag, bedankt. Als tweede TNT, die het pakket wel aandurfde. Er werden gegevens genoteerd en een faxje beloofd. Die fax is er nooit gekomen, maar wel een meneer om de server op te halen, en de fax zou verder wel geregeld worden. Daar heb ik nog even achteraan gebeld, en inderdaad, de fax was geregeld. Mooi. Slecht begin misschien, maar Alles Zou Goed Komen.
Tot vanDuijn de volgende dag belde, dat er met die server gevoetbald was (ofzo), met als resultaat een server die krom was op plaatsen waar servers helemaal niet krom horen te zijn, al helemaal niet als je ze in een rack wilt kunnen hangen. Bovendien zijn servers, zoals de meeste computers, niet bedoeld als spelattribuut vanwege gevoelige en breekbare shit die erin zit. Kortom: de server was onbetrouwbaar geworden, en TNT gaf niet thuis. Korte samenvatting: "u heeft ervoor getekend, dus kunt u de tiefus genieten".
Als klap op de vuurpijl sturen ze me nog wel doodleuk de rekening. Alsof er niks gebeurd is. En een stapeltje nieuwe formulieren voor een eventuele volgende verzending. Ha! Alsof ik ooit nog maar iets met TNT verstuur! Dacht het niet! Nog geen rolletje pepermunt! Maar goed, het levert ook weer extra werk op, aangezien ik erachteraan mag gaan bellen dat ik niet echt van plan ben om te betalen voor de geleverde _on_service. Want...
- Mij vertellen dat de pakbon per fax binnenkomt en me vervolgens niks sturen, suckt
- Vervolgens een pakket van een nieuwe klant uit je klauwen laten lazeren (de enige zinnige verklaring die we ervoor hebben), MEERMALEN (aangezien die server aan meerdere kanten krom is), suckt nog veel harder
- Op geen enkele manier verantwoording willen nemen en de klant gewoon de tiefus laten genieten, dat suckt bovennatuurlijk hard
- ...en dan ook nog eens voor al die ellende een fucking rekening sturen... Dan ben je natuurlijk met stip op nummer één Kutbedrijf van het Jaar.
Eikels.