Archief
Facebook gruwelijk op zijn retour in Nederland
Tijd voor iets anders
Het AD kopte en tout bloggend, twitterend en activitypubbend Nederland dook er bovenop: Honderdduizenden Nederlanders verlaten Facebook. Is het blauwe gevaar op zijn retour? En hoe zit dat met de alternatieven?
De reaguurschuur staat weer open
Eigenlijk een beetje een exit-walled-garden-post, want ik heb er geen Disqus bij nodig
Bij de overgang van WordPress naar Bolt (poe, intussen ook alweer bijna drie jaar geleden) had ik bewust de oude comments niet meegenomen naar Disqus, en bovendien was ik niet honderd procent happy met het idee Disqus zelf. Vandaag zijn die twee puntjes vakkundig afgetikt.
Brave Browser Blokkeert Braaf Bullshit
En voor het overige is het ook een prima browser
De mobiele versie was de gateway drug.
Google Min
Google flikkert het zoveelste project aan de kant
Weer eens wat anders dan zelf een walled garden verlaten: de walled garden wordt voor gewone gebruikers simpelweg opgeheven. Alle 19 gebruikers zijn geschokt.
Operatie "Exit Walled Gardens": Dropbox
...en Google Calendar, en nog een rits applicaties. Minder meekijkers, meer ruimte, meer functionaliteit, wat wil een mens nog meer?
Intussen ben ik al een paar jaar Dropbox-vrij, maar ter leeringh ende vermaeck gooi ik er toch nog maar eens een sloot woorden tegenaan. Minder meekijkers, meer ruimte, meer functionaliteit... wat wil een mens nog meer?
Dat glorieuze gevoel als je heel veel zoekwerk Nextcloud weer aan de gang hebt...
...gemengd met de lichte schaamte omdat het zoiets simpels was
Ik gebruik al een paar jaar Nextcloud als vervanging voor Dropbox en dat draaide tot nu toe altijd op de Mac mini waar ik alle web-dingen op draaide. Die mini moet eigenlijk nog steeds uitgefaseerd worden, aangezien ik al een tijd een veel geschiktere HP microserver heb voor dat soort dingen. Nextcloud bleef problematisch: inloggen wilde niet. Zoeken, dus maar.
404: Oatmeal not found
Dan maar een broodje kaas.
Echt, ik verbaas mezelf nog regelmatig met mijn humor.
Ik heb me nog nooit zo populair gevoeld als toen de GDPR bijna van kracht was
En er was privacy, en de EU zag dat het goed was
In de jarenlange aanloop naar het van kracht worden van de GDPR, bereidden veel bedrijven zich op ongeveer eenzelfde manier voor: door er tot op het allerlaatste moment totaal geen aandacht aan te besteden. Pas toen De Datum steeds dichterbij kwam, drong het door dat dit misschien Een Dingetje Was Waar Iets Mee Gedaan Moest Worden, met als gevolg dat iedereen en zijn moeder in de laatste twee weken voor 25 mei ineens bestookt werd met e-mail.