Na mijn vorige post over de Plotseling Verdwenen Hyve heb ik nog een mailtje naar Hyves gestuurd. Geen respons.
Via een omweggetje ben ik er toch nog achter gekomen wat er nou aan de hand was, ongeveer. Ik heb degene die de klacht had gemaild gesproken -- hij was zich er verder niet van bewust dat ik de beheerder was, anders had-ie zich wel even bij mij gemeld. Goed, kan gebeuren, geen probleem. Hij zou ook nog even een mailtje doen naar Hyves om een en ander uit te leggen.
Is het daarmee afgesloten? Nou nee.
Ik heb namelijk nog steeds helemaal niets van Hyves vernomen, en dat vind ik een kwalijke zaak. Ik beheer een hyve, iemand anders post daar rommel op, en vervolgens wordt de Hyve zonder verdere plichtplegingen weggeknikkerd. Geen waarschuwing, geen mogelijkheid voor de beheerder om even de ellende eraf te schrobben, nee: weg.
Als je vervolgens om nadere informatie vraagt, dan krijg je -- behalve een standaardregeltje waar je niets mee opschiet -- nul op rekest. Er wordt cheerful geroepen dat Hyves zo bedoeld is om te communiceren, maar blijkbaar is dat toch nog niet tot alle medewerkers helemaal doorgedrongen.
Voor mensen die een netwerk willen bouwen, is dat een hele goede reden om dat niet op Hyves te doen.
Voor een site die bestaat bij de gratie van bezoekers die netwerken willen bouwen, is dat foute boel.
Wordt hier vervolgd.